[linux-guvenlik] Re: named da lame serverlari nasil engelleyebilirim?

From: Kerem ERZURUMLU (kerem@linux.org.tr)
Date: Wed 01 May 2002 - 18:20:25 EEST

        Merhabalar,

Mustafa ÖZBAKIR wrote:

> hayir engellemek istiyorum..iptables kullaniyorum..

        Ya burada bir saçma durum var şimdi. Yapacağınız bir DNS sorgusunun LAME
olup olmadığını önceden nasıl anlayacaksınız ki?

        Sanırım bir kavram karmaşası yaşıyoruz; LAME server yanlış/eksik
ayarlanmış DNS sunucusudur. Yani SOA olması gereken sunucu SOA değildir
ve sizin isteminize cevap vermez. LAME server bu sunucudur.

        Bu durumda bir DNS sunucusu bir alan adı için LAME olurken, diğer alan
adları için sağlam olabilir. Örneğin ns1.hedehodo.com üzerindeki 130
alan adı için ayarları doğru iken 131. alan adı LAME diye bu sunucuya
olan tüm DNS trafiğini mi engellemek istiyorsunuz? Yani sağlam çalışan
130 alanı harcamak?

        Hepinize iyi çalışmalar,

-ke