[linux-guvenlik] Re: I have no name! kullanicisi

From: LinuxTurkey (admin@linuxturkey.org)
Date: Thu 14 Mar 2002 - 13:44:02 EET

> Slackware71 kurulu makineme sabah login olmak istedigimde kullanici adi
> ve parolasini dogruladi fakat `I have no name!@serverismi ` seklinde
> sisteme girdi. Makineye bir saldiri olmus olabilir mi..? Sistem bu
> tanimlamayi hangi programdan yapiyor acaba?

Bahsettiginiz mesaj shell betigi denilen <admin@ns> [~] $ kisminda mi
gorunuyor. Yoksa acilis sirasinda `I have no name!@serverismi ` mesajini
aldiktan sonra mi shell e dusuyorsunuz. Oncelikle bunu anliyamadim.

Ama eger <admin@ns> [/etc] $ kisminin olmasi gerektigi yerde bu mesaj
gorunuyorsa kullandiginiz shell modulune gore bu mesaj in geldigi yer
degisebiliyor fakat default gelen shelllerde /etc/profile dosyasindan bu
mesaji degistirebilirsiniz. Yada login oldugunuz userin kendi dizini
altindaki .profile dosyalarindan ayarliyabilirsiniz.

Saldiri kismini buradan anlamak mumkun degil loglari ve historyleri kontrol
etmeniz gerekli... Belki kurmus oldugunuz bir program shell de duzenleme
yaparken bu tip bir hata verecek sekle getirmis olabilir...

----

LinuxTurkey