[linux-guvenlik] Re: ODTÜ routers

From: Taner Karagol (karagol@aselsan.com.tr)
Date: Sun 23 Jun 2002 - 17:24:50 EEST

Olaya biraz daha a=E7=FDkl=FDk getireyim.
Routerlar=FDm=FDzda hangi portlar=FDn a=E7=FDk oldu=F0unu anlamak i=E7in nmap kulland=FDm
odt=FC'den. Bir ka=E7 ay once yapt=FD=F0=FDm nmap taramas=FDnda bekledi=F0im sonu=E7lar=FD
alm=FD=FEt=FDm. Ama =FEimdi bir=E7ok port'a nmap filtered cevab=FD veriyor. Filtered
cevab=FD veren portlar ise ger=E7ekten router'larda filtrelenmesi gereken portlar,
=F6rne=F0in: 445, snmp, 138,139 =FEeklinde devam ediyor. Ba=FEka bir arkada=FE ba=FEka bir
yerden bizim routerlar=FD taram=FD=FE ve bir router=FDm=FDzda snmp'nin a=E7=FDk oldu=F0unu
s=F6ylemi=FEti. Bu durumda tek olas=FDl=FDk;ODT=DC routerlar=FDnda filtreleme var.