[linux-guvenlik] Re: Bir Soru

From: Fatih Ozavci (holden@siyahsapka.com)
Date: Thu 06 Jun 2002 - 17:53:31 EEST

Merhaba Burc,

Bence uzamasinda o kadarda sorun yok (aksine daha iyi) sonucta bu konu uz=
erine=20
herkesin katildigi bir ufak beyin firtinasi yapiliyor.=20

Sistemde aktif olabilecek (!!!) DNS sunucu kayitlari (ele gecirildigi=20
varsayilirsa) bence bu noktada 2 sekilde isik tutarlar ;=20

 ilki alt domainleri ve DNS sunucu uzerinde diger domainler icin hizmet=20
veriliyorsa onlarin bilgileri...

 ikinci olarak ise herhangi bir alt domain'de kendi icinde bolunmusse (or=
nek=20
metu.edu.tr altinda fakulte.metu.edu.tr alt domainlere bolunmus ve ayri b=
ir=20
sunucu da, isletme.fakulte.metu.edu.tr gibi domainlerde orada tutuluyor..=
=2E)=20
bu bolunen alt domainlerin sunuculari hakkinda bilgilerde derlenebilir...=
=20
tabi ki ilgili alt domainin de alt domainleri hakkinda bilgi almak icin, =
o=20
alt domainin sunucusuna gitmek gerekecektir... ama en azindan o alt domai=
nin=20
farkli bir sunucuya gittigi ve ilgili bilgilerin oradan alinmasi gerektig=
i=20
ogrenilir...=20

 Soyledigin yontemde oldukca faydali bir yontemdir, ancak tabiki tum alt=20
domainleri veremeyecektir (acilmis ama dis hizmeti kapali oldugu icin=20
kayitlarda pek gorunmeyen bir alt domain olabilecegi gibi)

 Belki bu noktada ilgili yerel agdaki LDAP, WINS, Active Directory, NDS v=
eya=20
diger DNS sunuculari didiklemek ve buralardan da extra bilgiler almak mum=
kun=20
olacaktir...=20

Tabiki bunlarin hepsi varsayim, tek bir sistemden olusan, DNS'ide kendisi=
nde=20
olan ve zone transfere izin vermeyen, sisteminde bir zayifligi bulunmayan=
 bir=20
web hosting firmasinda bunlarin yapilmasi pek mumkun olmayacaktir....

>ee espirisi de bu degil mi?kullanici veri tabanina yazilim ayar
>dosyalarina legal yollardan ulasamayinca ne yapilir.tabiki ele
>gecirme..
Bence Mustafa Bey bu noktada bu duruma ben espri gozuyle bakamiyorum...=20
(burada espriyi komik degil, ince bir durum anlaminda kullandiginizi=20
varsaydim) daha cok suc kavrami gibi gorunuyor bana...=20

Merhaba BY , Demi=C5=9Fsiniz ki:

- --=20
Fatih =C3=96zavc=C4=B1
Security Analyst