[linux-guvenlik] Re: yeni yazilar

From: Taner Karagöl (karagol@aselsan.com.tr)
Date: Wed 30 Jan 2002 - 08:18:11 EET

Selamlar,

Biz teknik elemanlar olarak güvenliğin gereğinin farkındayız. Ama
çalıştığımız kurumlardaki kullanıcılar (hatta bazen üst yönetim bile) bunun
pek farkında değil. Bu nedenle teknik bir yazı yerine ben son kullanıcıya
(ve yönetime) yönelik bir yazı yazmanı öneriyorum. Daha çok güvenlik
bilincinin oluşmasını sağlayacak bir yazı: Güvenlik nedir, niçin gerekli,
politikalar neden gerekli, politikalar olmazsa neler olabilir, bol bol
örnek, tehditler nelerdir, ne yapmalıyız. Gerçek hayattan örnekler
verilmeli: Örneğin sosyal mühendislik örnekleri verirken kap-kaç cıların
uyguladıkları sosyal mühendislik teknikleri verilerek konuya girilmeli.
Politikalar neden gerekli konusu işlenirken yine yaşadığımız hayattan
örnekler verilsin: Mesela trafik kuralları niçin var denmeli. Herkesin
anlayabileceği basit hack örnekleri verilmeli.

Aslında çok kolay gibi görünüyor dimi? Teknik bir yazı yazmak kolay ama
burada işin içine edebiyat girince zor oluyor.
Böyle bişey nedenmi, istiyorum? Çünkü çalıştığım kurumda bir güvenlik
elemanı olarak personelinde bu konuda bilinçlenmesinden sorumluyum. Eminim
herkesin böyle bişeye ihtiyacı vardır.

Ve son olarak eğitim ve bilinçlendirme konularında kaynak bilen varsa lütfen
banada yollasın.