[linux-guvenlik] Re: DNS tutmadi - redhat 7.2

From: Ilker Gokhan (ilker.gokhan@ayatirim.com.tr)
Date: Thu 14 Feb 2002 - 13:17:48 EET

Merhaba,

  hatasi veriyor. Benim bekledigim ise, kendi uzerinde (192.168.2.250) bu
  kayidi bulamayinca, resolv.conf icindeki ikinci nameserver'a gidip
  (212.79.104.10) bu kayidi almasi gerekirdi. Ama hata yapiyor.

Dogru...

> Sistemde named servisini kapatinca, makina ikinci nameserver
> 212.79.104.10)
> uzerinden nslookup ve dip ile her turlu baglantiyi sagliyor...
> Sizce hata yaptigim yada eksik biraktigim, yada yanlis konfigure ettigim
> yerler nereler olabilir?
> 192.168.XXX.YYY ile DNS kuramaz miyim? Yada disariya sorgulama bilgisi

Tabi ki kurabilirsin ama bu IP nin firewall arkasindan dis dunyaya
cikabilmesi icin legal bir IP ile NAT yapip disariya cikarmalisin. (Eger
dogru anladiysam..)

Saygilarimla,
Ilker G.