[linux-guvenlik] Re: [core.gen.tr]: IP'less Bridging firewall

From: Mustafa Özbakır (mozbakir@deba.com.tr)
Date: Mon 19 Aug 2002 - 19:43:08 EEST

Test konusunda yardimci olabilirim. Cok tecrubem cok bilgim yok ama =
yinde yardimci olabilecegimi dusunuyorum. Ucretli mi ucretsiz mi olacak? =
Arti olarak bunlari belgelendirmenizi istesek cok mu bencil olurum =
acaba?
Birde soyle bir konu var saldiri paketini geriye dondurmekte bandwith =
problemi cikarir diye dusunuyorum. Akilli birisi bu durumu caktiginda =
bisi olmayacagini bilse bile saldiriyi yapar ama bizim sistemimizi =
yavaslatir diye dusunuyorum. Buda bir tehlike sayilmaz mi?

        Mrb,

        Gecenlerde listede tartisigimiz bridging firewall olayini hallettik =
Aycan Irican=20
        ile beraber. Shu an calistigim sirkete kurmus bulunuyoruz.

        Bridge IP'siz. Bu yuzden IP protokolu uzerinden ulasilmasi mumkun =
degil. Ayni=20
        zamanda, iptables'in calismayan ipt_REJECT modulunu de calistirmayi =
basardik.=20
        Artik fw arkasindaki makinanin portlarina gelen SYN paketler ip'siz =
firewall=20
        tarafindan RST ile geri cevrilebiliyor. Bu sayede herhangi bir SYN =
attack=20
        arkadaki makinaya ulasamadan kesiliyor.

        Bunlarin yaninda sayet yeterince acik port bulunamazsa NMAP os =
detection'da=20
        firewall'in RST paketlerini kullanarak degerlendirme yapiyor ve bu da =
arkadaki=20
        makinanin isletim sisteminin algilanmasini zorlastiriyor.

        Bu tur sistemlerin ileride cok yaygin olarak kullanilacagini =
dusunuyoruz. Bu=20
        yuzden sistemimizi test etmek icin uygun aglar ariyoruz.
=09
        Saglicakla,
        --=20
        Evrim ULU / evrim@envy.com.tr , evrim@core.gen.tr