[linux-guvenlik] firewall kurallari farkli ama nerde?

From: Mustafa ÖZBAKIR (mozbakir@deba.com.tr)
Date: Tue 30 Apr 2002 - 11:31:20 EEST

Merhaba linux-guvenlik,

  inceledigim kadari ile ozellikle turkce belegelerde basit firewallar
  kurallari var.basit diyorum cunku sadece internete erisim icin
  olanlarini gordum.snort cok ilgimi cekiyor ornegin bir ipden devamli
  iss scan ediliyor.bu ipye herseyi yasaklarsin olur biter basitce.ama
  cesitli iplerden geliyorsa?ismini hatirlayamadigim bir arkadas
  bridge yapilarak ipnin gizleneceginden bahsetmisti.sistemin mantiki
  acidan tek kotu yani uzaktan yonetilememsi.kisacasi arkadaslar ileri
  duzey konulara neden gecis yapamiyoruz.belki bencilce
  dusunuyorum.ama snorttan yararlanarak kurallar yazmayi becerebilmek
  istiyorum.bir linux makineyi kutu firewallar kadar guvenli yapmak
  istiyorum.bilgi denizinde nerden kurek cekmeye baslicagimi bilmek
  istiyorum.bunu bir tek benim istedigimi zannetmiyorum.ama sunu
  belirmeliyimki bir cok insana squidle-iptables yani internet erisimi
  duzenleme yonetme yetiyordur belki ama yetmeyenlerinde oldugunu
  biliyorum.evet bunlar benim dusuncelerim.yardim etmek isteyen
  haklisin degilsin demek isteyenler ozellikle sevgili ustadlar,artik
  pek siklikla goremedigim murat koc,serdar koylu,burak dayioglu...bu
  kisilerin yalakasi yada fanatigi degilim.ama bilgilerine imrendigim
  ve ustelik bunlari paylasan insanlar evet sizcede yanlis mi
  dusunuyorum?

--=20
Saygilarimla,
 Mustafa =20

Mail dosya eklerindeki virus icerebilecek dosyalar sistem tarafindan =
otomatik olarak bloke edilmektedir.DEBA BIS