Re: [Linux-donanim] linux dağıtımlarından hangisini yükleyim

From: t u (towsonu2003@gmail.com)
Date: Wed 24 Jan 2007 - 00:09:20 GMT

Merhabalar, hosgeldiniz.

Windows'la Linux'u dual boot ederken sorun yasamazsiniz[1]. Ama kurulum
oncesinde Windows'daki bilgilerinizi YEDEKLEYIN, kurulum sirasinda da
dikkatli olun: yanlis secenegi secip Windows'u ucurmayin :)

Linux kullanicilarina boyle ("hangi dagitim") bir soru sordugunuzda, bir
kaci muhakkak ki kendi kullandiklari dagitimi onerecekler :) Ne de olsa
onu denemis, alismis, sevmis...

Sizin de kendi dagitiminizi kendinizin secmeniz gerek. Denedikce
hangilerinin size (ve bilgisayariniza) uygun oldugunu anlayacak, ona
gore seciminizi zamanla yapacaksiniz.

Cogu kisi, bir dagitimda karar kilana kadar aylar geciriyorlar (ben 2
ayda 4 tane denemistim Ubuntu'da karar kilana kadar).

Bana mecburi gibi gelen bir link gondereyim simdi: http://distrowatch.com/

Bu sitede yuzlerce, binlerce linux dagitimi, orta kolonda en son
versiyonunu cikaran dagitimlari, sag taraftaki kolondaysa son gunlerde
en populer olan dagitimlari bulabilirsiniz.

Bir de size soru sorup dagitim oneren siteler var:
http://polishlinux.org/choose/quiz/
http://www.zegeniestudios.net/ldc/

Su site de, sizin sectiginiz iki dagitimi yan yana karsilastiriyor:
http://polishlinux.org/choose/comparison/

Wikipedia da bakilmasi gereken yerlerden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Linux_Distributions

Simdiden kolay gelsin
iyi okumalar

Daha dogrusu iyi eglenceler 8-)

[1] Eger bilgisayariniz Dell laptop'sa ve Ubuntu kuracaksaniz su linke
bakin yine de:
https://launchpad.net/ubuntu/+source/linux-source-2.6.15/+bug/43745