[Linux-donanim] ide, sata ve sata2 disk

From: Ahmet Yildiz (ahmyildiz@gmail.com)
Date: Tue 10 Oct 2006 - 19:47:05 GMT

Merhaba; asus a7v8x-x marka ana kartım var ve bu ana kartın sata desteği
var. Yeni bir disk almayı düşünüyorum almışken sata yada sata2 bir disk
almayı düşündüm. 2.6 kernel kullanan dağıtımlarda sata ve sata2 için
disklerde bir sorun yaşanmadan ek bir ayar yapmadan kullanılaildiğini
duydum. Doğrumu? İkincisi sata2 destekli bir disk aldığım da bu ana kart
ile performansı ne olur acaba? ide olarakmı görür sata olarakmı ? Çok
kararsız kaldım eğer ide ile sata arasında farkedilir bir hız farkı
yoksa ide alacağım. Teşekkürler.