[Linux-donanim] SATA 2 @ Debian Stable, No Partitionable media

From: oguz cavli (ozcavli@hotmail.com)
Date: Thu 09 Nov 2006 - 17:03:51 GMT

Selamlar,

Gruba ilk mesajim :-)

Yeni bir server aldık; Asus ana kartımın üzerinde AMD64 bit işlemci,
2 adet ~150GB SATA2 Segate sabit disklerim ve
onboard ethernet kartım var.
BIOS ayarlarindan sabit diskleri mirror'a aldim.

Debian Stable DVD'si ile boot ettim (linux26 ile de denedim)
ama hep ayni iki hatayi aldim.

Ilk hata ekrani:
[!] Detect Network hardware
No ethernet card detected.
If you bila bila bila
No ethernet card
.cesitli ethernet markalari (hepsini teker teker denedim, olmadı)
.
.
.
.
none of the above

Burayı No ethernet card seçeneğini işaretleyip geçiyorum.

Ikinci hata mesaji:
[!] Partion disks
No partitionable media
No patitionable media found.
Please check that a harddisk is attached to this machine.

Bu sorunu önce linuxquestions.org adresine gönderdim.
http://www.linuxquestions.org/questions/showthread.php?t=499976

Ardından mirror i kaldırdım ve donanımda bir sorun olup olmadığını
görmek için XP kurdum,
gayet sorunsuz bir şekilde kuruldu sata disklerimi gördü
anakartın cdsinden de bütün driverları yükledi.

O esnada linuxquestionsdaki bir kullanacı AM2 soketlerinin böyle sorunlara
neden olabileceğini söyledi
ve beni
http://tinyplanet.ca/~lsorense/amd64/
adresine
sarge-amd64-2.6.12-netinst.iso dosyasına yönlendirdi
ama bu iso da derdime derman olmadı. kernel 2.6.12 de boot sırasında ne
sata disklerimi ne de ethernetimi gördü.

Şuanki amacım bir debian sürümünü sunucumuza kurabilmek.
Tavsiyelerinizi bekliyorum.
Artık stable olmasa da olur
herhangi bir debain sürümünü kurabilirsem takla atacağım...

Not:
Anakartimin uzerinde bunlar yaziyor,
Socket AM2, NVDIA nForce 430 MCP, HT2000 Mt/s
Dual-Ch, DDR2 800, PCI-E x16 slot, 6-CH HD Audio
Gigabit Lan, SATA 3Gb/s, ASUS O.C Profile Q-connector, Q-FAN2, Green ASUS
<RoHS Compliant>