Re: [Linux-donanim] suse 10.1 kurdum ama .... ekran çözünürlük v.s.

From: Goksin Akdeniz (goksin.akdeniz@gmail.com)
Date: Mon 29 May 2006 - 18:05:59 GMT

Pts 29 May 2006 20:50 tarihinde, yaşar tunçez şunları yazmıştı:
> Merhabalar,
>
> Bu susede inat ediyorum. Ekran çözünürlüğüm ve monitörüm maalesef berbat
> bir halde. Şu anda zorlukla yazıyorum. yast dan monitör ve çözünürlüğü
> değiştirmeyi denedim. Bir türlü ayar ekranını açamadı. Ben de X açıkken
> hata veriyor olabilir diye X kapatıp denemeye karar verdim ve init 3 ile
> çalışma seviyesi 3 ile login oldum. sax2 komutunu verdim. Yaşasın:) ekran
> çözünürlüğü ve monitör ayar ekranı geldi. Fazla sevinmeyelim:) Monitörümü
> başlangıçta (kurulum esnasında) yanlış seçtiğim için asıl olanı yani Sony
> [...]

gpm daemon hatalı bir girdi üretiyor demektir. gpm daemon kısaca pointer
device dediğimiz araçları kullanmanızda işe karışan bir uygulama.

Bu hatayı aşmanın bir yolu çözünürlüğü düşürmek veya XGA yerine VESA denemek
olabilir.Diğer yolu da gpm devre dışı bırakıp doğrudan donanım ,le yazılım
haberleşmesini sağlamak olabilir. GPM dair okuduklarımdan edindiğim sonuç bu.

Eğer sax işi bırakmak isterseniz init3'de root olarak sax2 -a deneyin.

Gökşin Akdeniz
www.linuxnet.com.tr
www.suse-tr.com