[Linux-donanim] usb memory

From: Umut D. (linuxlist@gmail.com)
Date: Thu 02 Mar 2006 - 23:12:05 EET

Merhaba,

Elimde - uzerinde hicbir write-protect anahtari olmamasina ragmen -
israrla write-protect hatasi veren bir usb memory var. Epey bogustum,
hatta windows xp/98 ile bile denedim, hani olur ya, win98 suruculeri
icinde onu ayarlayan bir secenek vardir diye...

Gentoo memory diski sorunsuz goruyor, icindeki dosyalari gosteriyor,
fdisk ve dd ile yedek alabiliyor ama daha donanimi takarken anladigim
kadariyla read-only olarak goruyor.

dd if=/dev/random of=/dev/sdc

ile uzerine yazmayi, yani tum herseyini rasgele silmek istedim ama
/dev/sdc: Read-only file system hatasi verdi.

Mutlaka vardir bir yolu ama ben bilemiyorum, linuxumu bu usb memory
bellege yazmayi "force" edecek bir "hack" var mi?

Ya da baska bir fikri olan?