Re: [Linux-donanim] Sunucu linux kurulumu

From: Koray (aykutkoray@bluebottle.com)
Date: Mon 19 Jun 2006 - 09:05:07 GMT

Merhaba,

Oncelikle anakart ustundeki raid kontrolcusu fake-raid bir kart.
http://linuxmafia.com/faq/Hardware/sata.html adresine bir göz atmanizi
tavsiye ederim.
Ben gercek bir hardware sata raid karti bulamadim (tamamen isletim
sisteminden bagimsiz raid yapan), bulduklarim da desktop sistemlere
uygun kartlar değildi, o yuzden sata raid kisminda biraz takla atmaniz
gerekebilir.(once bir diske linux kurup sonra driver derleyip, sonra
raid yapmak vs.).

Acikcasi boyle raid yapacagima software raid yapmayi tercih ederim, en
azindan kontrolcu bozulunca aynisindan bulma gereği ortadan kalkmis oluyor.
Diger parcalar arasinda problem cikarabilecek tek sey ethernet karti
gibi duruyor, o da driver olmazsa bile sizin takacaginiz uyumlu bir
ethernet ile halledilebilir bir sorun.

Selamlar