[Linux-donanim] NCR Mainframe

From: Altan Lermi (altanl@ramtek.com.tr)
Date: Sun 29 Jan 2006 - 19:51:23 EET

Merhaba Egemen bey,

Her şeyden önce size bu kadar geç cevap verdiğim için özür diliyorum. Aslında aynı gün size cevap yollamıştım fakat NCR resimleri biraz fazla yer kapladığından liste yöneticimize takıldı. Cihazın fotoğraflarını www.post-x.com <http://www.post-x.com/> sitesinde görebilirsiniz.

Cihazların ikiside 16 şar işlemcili, İşlemcileri birinde Pentium diğerinde ise Dyadic diye hatırlıyorum. Bu cihazlar zamanında (kapanana kadar Toprak bankın ve Toprak sigortanın) ana bilgisayarları olarak kullanılmışlar. Cihazlarla beraber birde disk system var. En son 2 - 3 sene önce bu makineler ilk bize geldiğinde her ikisinide çalıştırmıştık ve her ikiside boot ediyordu. Hatta birinde root şifresi boş bırakıldığı için biraz inceleme şansımız olmuştu. Fakat daha sonra depomuz taşındığı için şu anki en son durumunu bilmiyorum. Bildiğim tek şey ilk bize geldiğinde üzerinde ne varsa hala üzerinde duruyor olduğu. Makineler ile ilgili birkaç resim ve zamanında internetten bulduğum bazı dökümanlar var. ( www.post-x.com <http://www.post-x.com/> ).
Aslında dediğiniz gibi bu cihazları devreye almak pek akıllı işi değil ama cihazlar hurdaya gideceğine birilerinin işine yarasın, millet biraz araştırsın, değişik donanımlar görsün istedim.

İlginize şimdiden teşekkürler.

Altan