Re: [Linux-donanim] Intel EtherExpressPro 10 ISAPNP Ethernet Bagdastirici icin Driver

From: Ekin Meroglu (ekin@fisek.com.tr)
Date: Wed 25 Jan 2006 - 10:16:26 EET

Merhaba,

On Tuesday 24 January 2006 17:13, Hilmi Karatatar wrote:

> Çekirdek derlemenin uzun sürmesinden korkuyorum. İşlemcim P3 500 MHz, 256
> MB Ram Sizce tahimenen ne kadar zaman alır?

Burada onemli olan uzun surmesinden cok, istediginiz ozelliklerde bir cekirdek
derleyecek bilgiye sahip misiniz? Eger bilginiz cok degil fakat ikinci bir ag
kartina kesinlikle ihtiyaciniz varsa, bence gidip 5-6 dolara yeni bir pci ag
karti alin, takin kullanin.

Ama eger sadece bu karti tanitacagim, cok acelem yok, hem bu sayede cekirdek
bilgimi de gelistirim diyorsaniz: sunucu amacli, gerekli gereksiz her destegi
eklemediginiz, optimize bir cekirdegin derlenmesi oyle gunler surecek bir is
degil bu sistemde. bir saati asmasi bile surpriz olur bence. (bence'ye
dikkat, 2 saat te surebilir, uzun zaamandir buna benzer bir makinede cekirdek
derlemedim.)

> veya çekirdek derlekmesizin mümkünmüdür?

Bildigim kadariyla hayir, ama dagitiminiza ve kullandiginiz cekirdege ozel
olarak paketlenmis cekirdek modulleri bulursaniz olabilir. Acikcasi bu konuda
sansinizin ne oldugunu bilmiyorum.

--
Ekin Meroğlu
ekin@fisek.com.tr