[Linux-donanim] AMD, işlemcilerini Linux için optimize etme niyetinde

From: Alper Oguz (alper.oguz@mer.bimar.com.tr)
Date: Wed 26 Apr 2006 - 06:37:15 GMT

http://www.pclabs.gen.tr/haberler/news.asp?doc=1501

AMD gelecek işlemcilerini Linux için optimize etme niyetinde görülüyor.
Şuanki iş başvurularından birini, işlemci tasarımcılarına "gelecek
işlemci nesillerini modern işletim sistemlerinin ihtiyaçlarına daha iyi
destek verecek" yapıda işlemci tasarımları oluşturmada yardım edecek
Linux çekirdek programcılarından birine ayırmış durumda. Dresden'deki
araştırma grubunun çalışmaları AMD'ye Linux'un güçlü taraflarını
kazandırmada önemli bir basamak olabilir.

Bahsi geçen iş temelde Linux için Açık Kaynak Sendikasi tarafından aynı
bilgisayar üzerinde çalışan birden fazla işletim sistemini izlemek
amacıyla tasarlanan Xen yazılımının AMD işlemcilerine entegre edilmesini
hedefliyor.

KAYNAK:
1- http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=1901
2- http://www.amd-jobs.de/de/einstieg/stellenanzeige.php?view=362