[linux-donanim] Re: modemler

From: ozgurn@ug.bilkent.edu.tr
Date: Wed 15 Sep 2004 - 13:45:52 EEST

15 Sep 2004 10:59 EEST tarihinde yazmışsınız:

> meraba,
> redhat 9 kullanıyorum. yakın zamanda bi modem almayı düşünüyorum. fakat internal modem almaya çekiniyorum. linux dağıtımlarının internal modemleri tanımayabildiğini duymuştum.

Fedora Core 2'de, Conexant çipi kullanan Inca marka dahili modemimi tanıtamadım. Şu ana kadar, dahili modemlerin gerçekten başa bela olduğunu duydum Linux'ta ve kendim de (bir örnekle de olsa :) ) yaşadım.

>usb external modemlerin ise büyük olasılıkla tanınıyor heralde. bana linux'un inernal modemlerle ilgili problemleri , external modemleri rahatlıkla tanıyıp tanımadığı, güvenebileceğim modem önerileri hakkında bi ya da link verirmisiniz?

Bir arkadaşımdan bulduğum Wisecom marka 33.6 Kbps hızlı (gayet de eski :) ) (seri) bir harici modemi ise "generic" modem olarak tanıtmayı başardım (Yani, modem sorgusundaki ATI sorgularına cevap veriyor). TTNet'e de bağlanıyorum bu modemle ("Bağlantı kuruldu" diyor KPPP ve IP de alıyorum, ayrıca, paketlerin gelip gittiğini de görebiliyorum). Ancak, herhangi bir web tarayıcıda (Mozilla, Konqueror ve Fedora Core'da bulunan diğerleri) herhangi bir sayfayı açmaya çalıştığımda "adress not found" hatası almaya devam ediyorum. Yani, TTNet'ten IP alarak bağlanmama rağmen hiçbir sayfaya ulaşamadım.

Bir arkadaşım Aztech marka harici (seri) modemle Mandrake üzerinden sorunsuz bağlanıyordu. Ancak, aynı modemle Fedora Core 2'de benim yaşadığım (yukarıdaki) sorunu yaşadı. O yüzden, sanırım bu, modemle değil de Fedora Core 2 dağıtımıyla (veya, bizim gözden kaçırdığımız bir şeyle) ilgili bir problem.

Aztech marka harici modemleri araştımanızı öneririm.

> teşekkür ederim.
> iyi günler.

Saygılar,
Coşkun