Re: [Linux-donanim] fedora core 3 sata

From: yermiz sezgin (taipan@haylaz.org)
Date: Thu 18 Nov 2004 - 19:46:45 EET

Merhaba,

nforce2 chipsetli anakartlar genelde sata kontrolcüsü olarak silicon
image(sil 3112,sil3114 gibi)
kullanıyor.Via,promise,ich5 de diğerlerine örnek olabilir.Bildiğim
kadarıyla kullandığınız yongasetine göre gerekli desteğin çekirdekte
verilmiş olması lazım.Bu destek zaten fedora core 3 için
verilmiştir.ich5 ile fedora core 2 kullanabiliyorum ben.

Yalnız benzer problemle gentoo ve fedora'da da karşılaşmıştım.Bios'dan
deneme yanılma yolu ile HD'yi fourth ide master yapmak sorunumu çözmüştü.
Yardımcı olacağını düşünerek kendi bios değerlerimi yazayım:
on-chip ata operete mode LEGACY MODE
ata configuration P-ATA ONLY
s-ata keep enabled YES
p-ata channel selection PRIMARY
s-ata ports definition p0-3rd./p1-4th.

Şu anda fedora core 2 ve gentoo'da (2004.1 live cd'den kurulum) hdparm
ile en iyi değerleri bu şekilde aldım.Eğer başarılı olabilirseniz hdparm
-tT /dev/sdX(veya hdx) komutu ile hd erişim sürelerinizi ölçmenizi
öneririm.Tam olarak hatırlamamkla beraber gentoo live cd'sini
kullanırken nohotplug gibi bir opsiyon kullanmadığım zaman anlamsız
reboot'lar gerçekleşiyordu.

Benim donanımım msi neo2-s i865pe mobo ve seagate 120gb sata 8mb buffer
hd.Son olarak bence sata çok büyük performans artışı sağlamıyor(ayrıca
bana sürekli sorun çıkardı :( ).Belki de tam olarak oturmamış bir
teknoloji olmasından?sadece ince turuncu kabloları güzel :)
Umarım yazdıklarım işinize yarar...
Kolay gelsin.

Sevgi&Saygı.