Re: [Linux-donanim] Dizustunde Linux

From: Zeki ÇATAV (zcatav@isnet.net.tr)
Date: Thu 18 Nov 2004 - 13:17:11 EET

ralpaydin@cs.bilgi.edu.tr wrote:

>Merhaba,
>
>Bir dizustu bilgisayar alacagim.
>
>Linux sürümlerinin (Fedora Core kullaniyorum) sorunsuz calisan ve pek de
>ugrastirmadan Linux yukleyebilecegim dizüstü bilgisayarlar hangi marka ve
>modellerdir acaba?
>
>Beni en cok korkutan konu Winmodem. Bilgisayari satin alirken Linux
>yukleyip test etmeye calisacagim ancak secenekleri azaltirsam daha rahat
>olur.
>
>Tesekkurler,
>
>-Ruhan

Bu maili yazdığım cihaz bir HP nx9005 winmodemi var ama driver ile
çalıştırıp kullanabilmiştim. LAN üzerinde kullandığım için dial-up
seçeneğini sadece merak nedeniyle kullandım. Hsf modem direver ile
çalıştı, (versiyon 5 ler sanırım hız sınırı içermiyor, versiyon 6 da
14.4 ile hız sınırı var -> ancak geçenlerde bu listelerden birinde key
generator türü bir script önerilmişti).
Ben cihazda Debian kullanıyorum. Çekirdeği K7 için derleyip acpi desteği
verdim. Grafik kartı Ati Radeon Mobility sorun çıkarmadı.

--
Zeki Çatav
zcatav@isnet.net.tr