[linux-donanim] winmodemler icin Linuxant.com lisans key

---------

From: Emre Tugriceri (etugriceri@phreaker.net)
Date: Mon 26 Jan 2004 - 07:17:33 EST

    Merhaba;

    Apache HCF 56K Fax modemim var. Connexant chipli bir HCF modem oldugu icin=
    =20
    linmodems.org ta da belirtildigi gibi linuxant.com dan gerekli driverlari=20
    cekip sistemime kurdum. Sistem modemimi tanidi kullanmaya basladim fakat=20
    lisans la ilgili bir yazi dikkatimi cekti,
    yazida : eger gerekli lisans key girilmezse modemimi 14K hizinda=20
    kullanacagim 56k ve v90 standartlarindan faydalanamiyacagim yaziyordu.=20
    tekrar linuxant sitesine girip lisans ucretlerine baktim ve driver lari 15$=
    =20
    gibi bir ucreten ten sattiklarini gordum.

    Bildigim kadariyla linuxant sitesi connexant in bir sitesi. ve biz=20
    connexant chipli bir modem alirken sadece modeme degil icindeki=20
    yazilimlarada para oduyorz. yada icinden cikan yazilimlar driverlar satis=20
    ucretinin icinde. ve ucretini odedigim bir driver icin tekrardan niye ucret=
    =20
    odemem gerekiyor anlayabilmis degilim.

    Su an sitede verilen driver larin eski lisans key istemeyen susumleri=20
    elinde olan varmi?. Yada daha onceden bu isi nasil cozuyordunuz. Benim=20
    bilmedigim herkesin kullanimina acik bir lisans key varda benmi bilmiyorum=
    =20
    bu sekilde polemik yaratiyorum ?

    linmodems.com linuxant a yonlendirdigi icin ordaki driver lari cektim.=20
    nette baska driver fln varm=FD diye arastirdim ama saglikli bir sonuc elde=
    =20
    edemedim. Bu lisans key probleminin yani sira driverlari cekebilecegim=20
    baska bir adres bilen varmi? yada dedigim gibi linuxant daki driverlarin=20
    eski surumleri olan?

    Herkese iyi calismalar...

    Emre Tugriceri
    istanbul=20