[linux-donanim] usb 2.0 webcam

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Thu 22 Jan 2004 - 08:33:55 EST

     Dizustu bilgisayarima v4l uyumlu bir kamera takmam
    gerekiyor, ve goruntu kalitesi benim icin onemli.

     USB 1.1 kameralar usb yuzunden tikaniyor.

     USB 2.0 kamera da dunyada sanirim 2 cesit, bir tanesinin linux driveri
    var, digeri "designed for" sisteminde bile dogru durust calisamiyor.

     Linux driveri olan ( http://www.orangemicro.com/ibot2.html ) da Turkiye
    de hic bir yerde bulamadim ve yurtdisindan getirtmek cok sorun
    cikariyor.

     Dizustu bilgisayarimda firewire destegi yok.

     Bir usb tv karti taksaniz 100 kusur dolar ediyor, daha bi de bunun
    kamerasi var ki fiyati katliyor.

      Bu muammadan nasil cikilir ?

     Not: Binary driver / 2.6 uyum problemi sebebiyle philips in usb 1.1
    kameralarina bile cekinerek bakiyorum. Acikcasi opensource cozum olursa
    cok cok daha iyi olur.

    --
     Onur Kucuk
     <onur@kablonet.com.tr>