Re: [Linux-donanim] Suse 9.1 ve HD sorunu

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Tue 28 Dec 2004 - 10:21:21 EET

On Mon, 27 Dec 2004 18:58:31 +0200
Ahmet Aksoy <ahmetax@axtelsoft.com> wrote:

> Merhaba,
> Evimde aylardır sorunsuz kullandığım ve yaklaşık 1 aydır da hiç
> kapatmadığım Suse 9.1 kurulu makinemi (PIII-HP Vectra PC) bu sabah
> kitlenmiş olarak buldum.
> Yeniden açtığımda "GRUB Loading Stage 2..." mesajı verip durdu.
> Ctrl-Alt-Del komutuna tepki veriyor ama başka birşey yapmıyordu.
> Defalarca denedim ama, bir değişiklik olmadı.
> Makinede 2 HD vardı. Slave olanı daha önce tek başına ve yine Suse 9.1
>
> kurulu olarak kullanıyordum (3.2 GB). DbMail isimli bir proje için
> daha büyük bir alana gerek duyduğum için 8 GB'lık yeni bir diski
> [...]

 Disk arizali olabilir. Mutlaka test etmek gerekir. Uretici firmanin
test araclari kullanilabilir, knoppix gibi bir cd ile sistemi acip
badblocks vs. yapilabilir vs. vs. Diskten rahatsiz edici sesler geliyor
mu bir dinlemek lazim. Calisirken aniden hizi dusuyor mu durakliyor mu
diye bir takip etmeli.

 Bir de senaryo.

 Disk arizalanmamis olabilir. BIOS'un pili bitmistir (ya da BIOS
guncellemesi vs. yapilmistir) bir sekilde BIOS ayarlariniz degismistir.
Harddisklerin adresleri de bir sebeple (misal boot
sirasinin degismesi ile) degismistir (ornegin 0x80->0x81) ve grub'in
kafasi karismistir. Bu da olabilir.

--
 Onur Kucuk                                      Knowledge speaks,
 <onur.--.-.kablonet.com.tr>                     but wisdom listens