Re: [Linux-donanim] ASUS M6000 ATI IXP150 AC97 ses karti problemi

From: Ekin Meroglu (ekin@fisek.com.tr)
Date: Sun 12 Dec 2004 - 20:52:09 EET

Merhaba;

Sat, 11 Dec 2004 15:08:53 +0200 tarihinde
Mehmet Kuzulugil <m.kuzulugil@superonline.com> yazmis:

> Merhaba,
> Bu ses kartını linux üzerinde çalışır hale getirebilmiş birisi var mı?
> Ya da hiç bununla ilgili bir şeye rastladınız mı?
> Debian Sarge üzerinde alsa modülleriyle denedim.
>
> modinfo bilgisi:
>
> filename: /lib/modules/2.6.8-1-386/kernel/drivers/ide/pci/atiixp.ko
> author: HUI YU
> license: GPL
> vermagic: 2.6.8-1-386 preempt 386 gcc-3.3
> depends: ide-core
> alias: pci:v00001002d00004349sv*sd*bc*sc*i*
>
> modül yüklenirken, böyle bir cihazın bulunamadığını söylüyor.
> [...]
Kernel olarak ne kullaniyorsunuz, kendiniz mi derlediniz yoksa hazir derlenmis bir paket mi?

Yaklasik yedi aydir ATI IXP chipsetli bir Laptop kullaniyorum (Toshiba A33-4M4), Kernel 2.6.6 dan beri ses karti, yanlis hatirllamiyorsam 2.6.8 den beri de modem sorunsuz calisiyor. Kernel de ALSA destegini acip IXP chipset ve ALSA-OSS desteklerini isaretliyorum. 2.6.9, 2.6.10RC1 de sorunsuz kullandim.

Modul olarak kullanmayi en son 2.6.6 da denemistim, ondan sonra hep suruculeri kernelin icine gomerek kullandim, kernel derleme tecrubeniz varsa, modul yerine bu tip bir destekle derlemeyi deneyebilirsiniz.

benim arastiriken yararlandigim bir kac sayfa soyle :

IXP chipsetli bazi sistemler:
http://www.fi.muni.cz/~kas/m6r/
http://www.bluelightning.org/linux/st62k/

IXP modem :