[linux-donanim] Re: radyo yayini

---------

From: Bayram Tamer GUNES (btgunes@eso-es.net)
Date: Mon 13 Oct 2003 - 11:54:30 EDT

    Huseyin Isik wrote:

    >arkadaslar merhabalar yerel bir radyo istasyonumuz var ve bunu nette canli yayin yapmak istiyoruz bunun icin daha onceden biriki arkadasa magil atmistim ama pek bir sonuc alamadim istedigim ses kartinin line in girisindeki sesi herhangi bir formatla ne olur artik bilemiyorum bunu web sitesinde yayinlamak istiyoruz

    aynisini ben yapmistim

    >bu konuyla ugrasan bilgisi olan arkadas varsa elinde hazir programlar olan varsa gonderirse sevinirim

    eger cabuk bir cozum istyorsaniz winamp'da shoutcast tabanli bir server
    var. bu sistem internetten commpress edilmis formatta audio streami
    gonderir (mp3). clientleri de genelde winamp,xmms, quicktime ve
    windows mplayer...
    not shoutcast'i denemedim !

    buna alternatif ise yine shoutcast protokolunu kullanan (yani mime
    type'i "x-audiocast" )
    www.icecast.org sitesindeki icecast 1 veya 2

    ben icecast 1'i denemistim

    yapilmasi gerekenler sunlar.

    icecast sunucusu kurulur streamin hangi porttan yayinlanacagi
    ayarlanir ($PREFIX/etc/icecast.conf)
    sonra buna streami gonderecek bir client kurulur (ben darkice
    kullanmistim MuSE de olabilir gayet guzeldir zira bir line in 6 tane de
    mp3 listesi yaynilayabilirsiniz ama ncurses tabanli arabirimde
    sorunluydu biraz, gtk+1 arabirimi de var ama tabii ki xfree86 calismasi
    lazim bu da daha iyi islemci ve ram gerektirir ) ve yapilandirilir
    mesela darkice.conf
    darkice line in'den alinan sesi mp3 streamine cevirmek icin bir encoder
    kullanir (lame)

    calisma mantigi su sekilde :

    analog audio ---> line-in ( /dev/dsp) --> darkice [ ve lame (yani
    encoder) ] --> digital compressed audio --> http --> icecast sunucu
    --> http (internet) --> client

    once iceast calistirilir
    sonra darkice (komut satirindan parametreler)

    bu sekilde broadcasting baslamistir

    not : eger seste bozulmalar oluyorsa darkice'in (dolayisiyla lame'in)
    mp3 kaltesini dusurmeyi unutmayin.

    icecast 2 ise patent problemi nedeniyle streami ogg olarak encode
    ediyor bu durumda client'larin (playerlarin ) ogg decoder plugini
    bulunmasi lazim

    demin de dedigim gibi icecast2 yi denemedim...

    >t.isletim sistemi redhat 7,1 veya daha farklida olabilir elimde 6,0 6,2 9,0 versiyonlşarida var fakat 7,1 olursa sanirim daha iyi olur

    bu arada makinanin islemcisinde fpu olursa iyi olur (yani pentium veya
    athlon gibi) zira celeron bir islemcide (333) ve 96 MB sdram ile lame
    islemci zamaninin %30-35'ini kullaniyordu

    >simdiden ilgilenen arkadaslara cok cok tesekurler saygilar

    ben tesekkur ederim umarim bu bilgiler isinize yarar

    sevgi saygi linux..