[linux-donanim] cmi9739 ve smp

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sat 14 Jun 2003 - 16:37:28 EDT

  Merhaba,

  Bilgisayarimda onboard cmi9739 ses karti mevcut. Ancak bu karti bir
turlu verimli kullanmayi basaramadim.

  OSS nin cmpci modulu ve indirdigim en son alsa suruculeri bu karti
gormuyor.

   Uretici firmanin sitesinde
<http://www.cmedia.com.tw/download/OS_e-cmi9738_index.htm> source kod
linux suruculeri calisiyor, ancak sistemde smp destegi varsa bir ses
calma islemi bitirildikten sonra bilgisayar tamamen donup kaliyor.
Ornegin mpg123 le bir mp3 dinliyorsunuz, her sey normal, ancak sarki
bitip obur sarkiya gecince sistem kitleniyor.

  Hem bios dan hem kernel da veridigim destek olarak acpi, apic ve SMP
destekleri acip kapayarak cesitli kernel lar denedim, sadece SMP acik
iken sistemde sorun oluyor.

  SMP destegi kapali iken hem mixer ayarlari hem de gelen ses neredeyse
tamamen sorunsuz. Tek sorun, sesin cok kotu cikmasi, cok abarti
cizirtili olmasi (IRQ ?). Verilen KHz degerinin (48000) cok oldugundan
kaynaklandigini dusunup sesi esd den cekerek kullanmayi denedim, su an
gayet guzel calisiyor.

  E calisiyorsa sorun nerede ? SMP siz calisiyor.

Not: Guncel bir Knoppix ile sistem acildiginda smp destegi ve i810_audio
modulu ile ses kartindan ses alabiliyorum, ancak mixer vs. calismadigi
icin knoppix in kernel ayalrari vs. malesef yetersiz oluyor.

  Bu konuda fikri ya da onerisi olan var mi ?

--- bilgi ---

  Board msi 6728, chipseti intel 865PE, uzerinde 2.4c hyperthreading
destekli tek cpu takili. Bios update i yapinca da ses karti ile ilgili
bir duzelme olmadi.

  Sistem slackware 9, kernel 2.4.20.

  Saygilar,
  Onur Kucuk