[akgul-duyuru-282] inet-tr'09 aktif katilim cagrisi

---------

[akgul-duyuru-282] inet-tr'09 aktif katilim cagrisi

From: Mustafa Akgul <akgul_at_bilkent.edu.tr>
Date: Sat, 26 Sep 2009 19:55:35 +0300

Ilgili bazi konferanslar:

I. AB'09, 10-12 subat, Mugla U. http://ab.org.tr
II. Bilisim'09, Kasim'09, Ankara, www.tbd.org.tr/bilisim09/
III. UYMS'09, 8-10 ekim YTU, www.uyms.org.tr
IV. <Feature-Learning, 10-14 Mayis 2010, www.futurelearning.org.tr

---------------------------

              INETD - Internet Teknolojileri Derneği

                XIV. Türkiye'de İnternet Konferansı
                       12-13 Aralık 2009
                   Bilgi Üniversitesi, Dolapdere, İstanbul

Türkiye'de İnternet ile ilgili grupları biraraya getirerek İnternet'i
tüm boyutlarıyla tanıtmak, geliştirmek, tartışmak, İnternet teknolojileri
aracılığı ile toplumsal verimliliği artırmak ve toplumun dikkatini
olabildiğince bu yöne çekmek amaçlarıyla, 1995'den beri her yılulusal bir
etkinlik olarak düzenlenen Türkiye'de İnternet Konferansı bu yıl
12-13 Aralık 2009 tarihlerinde İstanbul'da gerçekleştirilecektir.
Konferansa bildiri sunma, eğitim semineri verme ve
tartışma grubu/açık oturum düzenleme şeklinde aktif katılım
davet edilmektedir. Konferans kayıt yaptıran dinleyecilere açıktır.

Bu yıl "Sosyal Ağlar", "Yeni Medya", "Fikri Haklar", "İnternet ve
Demokrasi" ve "İnternet Yasakları" konuları öne çıkacaktır. Youtube, MySpace,
Last.fm, Geocities, Blogger yasaklarının öne çıkardığı Fikri Haklar,
İfade Özgürlüğü, Hukukun Üstünlüğü, İnternt ve Medya ilişkileri,
İnternet ve Demokrasi konularını kapsayan panel ve oturumlar
yapılacaktır. İnternet
Başarı öykülerinini anlatan oturumlar da planlanmaktadır. Bilgi
Toplumu, İnternet ve Güncel sorunların tartışılacağı oturumlar;
Bilgi Toplumu Eylem Planı,E-devlet be Bilgi Toplumu Taslağı, DNS Taslağı,
ve geniş toplum kesimlerine hitab edecek seminerler planlanmaktadır.

         Konferansın Ana Konulari

        İnternet, Demokrasi, Katılım ve Saydamlık
        İnternet Yasakları, Sansür ve Zararlı İçerik
        Fikri Haklar, Sayısal Ürünlerin Paylaşımı
        Sosyal Ağlar ve İnternet'in Sosyal Boyutları
        Gizlilik, Bireysel Haklar ve Kişisel Veriler
        İnternet Yönetişimi ve STK'lar
        Bilgi Ekonomisi ve Bilgi Toplumu
        Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Planı
        e-devlet, Kamu Ağları ve Etkin Devlet: \\ \xx Türkiye Deneyimleri
        Wiki, RSS, Mushup ve Birlikte Çalışma Ortamları
        İnternet'in Yasal Boyutları
        İnternet ve Medikal Bilişim
        E-eğitim, Okulların İnternete Taşınması
        e-tarım, e-çevre, e-ulaşım
        E-kültür, Sayısal Bölünme, KİEM ve İnternet Evleri

        Bilgi/Medya okuryazarlığı
        E-iş, M iş ve Yeni Ekonomi
        Mobil Ağlar, Teknolojiler ve Uygulamalar
        Yeni Nesil İnternet: internet2, ipv6, Gelecek İnternet
        Telekomda Serbestleşme ve Düzenleyici Yapılar
        Çocuklar için Güvenli İnternet
        Elektronik Yayıncılık ve Basın
        E-kütüphanecilik, Enformasyon kaynakları, İndeksleme ve Tarama
        Özgür Yazılım, Açık Kaynak, e-devlet ve e-türkiye
        Araştırma ve İnovasyon Ağları, 7. Çerçeve ve Teknoparklar
        İnternetde Güvenlik: Virus, Spam, Bireysel Savunma
        Yeni İnternet Teknolojileri, Grid ve Bulut Hesaplama
        Elektronik İmza
        İnternet ve Sanat
        İnternet'te Türkçe Kullanımı ve İçerik
        Yeni İnternet Teknolojileri: Grid ve Bulut Hesaplama
        Dünyada ve Türkiye'de İnternet'in Altyapısı
        Web 2.0, Web 3.0 ve Nesnelerin İnterneti
        Semantic Web
        Hesaplama ve Tarama Motorları

Konferans dili Türkçe'dir. Bununla birlikte, ayrı bir oturumda sunulmak
üzere
İngilizce bildiri başvuruları da kabul edilecektir. Başvuruları, tam
metin bildirileri,
çalışma grubu ve eğitim semineri önerilerinizi aşağıda tanımlanan şekilde
çalışma grubu ve eğitim semineri önerilerinizi aşağıda tanımlanan şekilde
 15 Kasım 2009'e kadar iletiniz.

          Klasik bildiri : Bilimsel yazım kuralları çerçevesinde yazılmış
geniş özet ya da tam bildiri metni, en fazla sekiz A4 sayfa. Birinci
sayfada kimlik bilgisi
(yazar adı, çalıştığı kuruluş, telefon, faks ve elektronik posta adresleri)
bulunmalıdır. Metnin düzenlemeye ve İnternet üzerinde konmaya uygun
elektronik kopyası,
html, doc, TeX dosyaları tercih edilir.

        Elektronik bildiri: Herhangi bir İnternet yazılım aracı ile
okunabilecek, gösterilebilecek ya da dinlenebilecek çoklu ortam bildiri.
Sınırsız form ve boyut. Başında kimlik bilgisi.

           Eğitim semineri önerisi : Başlık, süre, azami katılımcı sayısı,
anlatılacak konuların azami bir A4 sayfasına sığacak tanımı,
eğitimin verilme şekli, donanım ve yazılım gereksinimleri, önerenin
kimlik bilgisi.

        Tartışma grubu/açık oturum önerisi : Başlık, süre, beklenen
katılımcı
sayısı, tartışılacak konuların tanımı, önerenin kimlik
bilgisi.

Tüm bildiriler ve sahiplerinin izni varsa eğitim seminerleri notları
elektronik ortamda sunulacaktır. Seçilmiş bildiriler konferans
kitapçığında
basılacaktır.
 Her turlu iletisim icin : bilgiy_at_inet-tr.org.tr

                http://inet-tr.org.tr/

                http://openconf.inet-tr.org.tr/

Notlar:

1. Bu ilk cagridir. Pek cok detay daha sonraki duyurularda ve
http://inet-tr.org.tr/ yoluyla iletilecektir.

2. Konferansi destekleyen Sivil toplum orgutleri, ve
cesitli kurullar daha sonra duyurulacaktir.

3. Konferans sponsorlarini belirleme surecindeyiz. Bu konuda
katkida bulunmak isteyenler dogrudan bilgi_at_inet-tr.org.tr
adresine yazsinlar ve/veya bizimle temasa gecsinler.

Saygilarimizla
Inet-tr Yurutme Kurulu Adına

Mustafa Akgul