[acik-duyuru] KullanIcIlar_artIk_bilgisayar_alIrk

---------

[acik-duyuru] KullanIcIlar_artIk_bilgisayar_alIrk

From: Mustafa Akgul <akgul_at_bilkent.edu.tr>
Date: Wed, 16 Dec 2009 17:47:24 +0200

Linux Kullanýcýlarý Dernegi Basin Açýklamasý

Günümüzde satýn alýnan bilgisayarlarýn çoðu ile birlikte kullanýcýya
seçenek sunulmadan satýlan Microsoft Windows iþletim sistemini
istemeyerek, söz konusu iþletim sisteminin iadesini isteyen ve iade
talebinin kabul edilmemesi nedeniyle Ankara 1. Tüketici Mahkemesine
baþvuruda bulunan Pardus Kullanýcýlarý Derneði baþkaný ve Linux
Kullanýcýlarý Derneði üyesi Av. Nihad Karslý, 2008 yýlýnda açmýþ olduðu
davayý, 14 Aralýk 2009 saat 10.25'te ilgili mahkemenin ürün ile beraber
alýnmasý zorunlu hale getirilmiþ olan Microsoft Windows iþletim
sisteminin ederinin faiziyle birlikte iadesine karar vermesiyle
kazanmýþ oldu.

Ülkemizde ve birçok ülkede her bilgisayar satýþýyla beraber bir iþletim
sistemi satýlýyor ve genelde ayný olan bu iþletim sistemlerine lisanslý
olarak zaten sahip olunduðu halde ya da hiç kullanýlmadan GNU/Linux,
BSD ve benzeri birçok özgür iþletim sistemi kurularak silindiði halde
defalarca para ödemek zorunda kalýnýlýyor. Özellikle sadece özgür
yazýlým kullanan insanlarýn, satýn aldýklarý bilgisayar ile birlikte
dayatmacý bir üslup ile satýlan Windows iþletim sistemini bir kez bile
kullanmadan çöpe atýyor olmasý ve bilgisayarlarýn Windows iþletim
sistemi olmadan satýn alýnmak istenildiðinde, yetkili kiþilerin olumsuz
bir þekilde yanýt vermesi uzun zamandýr derneðimiz üyeleri baþta olmak
üzere birçok bilgisayar kullanýcýsýnýn maðduriyetine yol açmaktadýr.
Bu hukuksuzluðu durdurmak için derneðimiz üyesi ve Pardus Kullanýcýlarý
Derneði baþkaný Av. Nihad Karslý tarafýndan dava açýlmýþtýr. Davada
iþletim sisteminin bilgisayarýn ayrýlmaz bir parçasý olmadýðý ve
tüketicinin tercih etme hakký olduðunun savunulmuþ, dayatýlarak satýlan
iþletim sisteminin ederinin iadesi istenmiþtir.

Bu davanýn sonucu olarak özgür iþletim sistemi kullanýcýlarý gibi yasal
iþletim sistemi lisanslarýna sahip kullanýcýlar dava açmak yerine,
satýcý firmanýn zorluk çýkarmasý durumunda, mahkemenin verdiði örnek
karar ile tüketici heyetine baþvurarak, masrafsýz bir þekilde
istemediði iþletim sistemini iade ederek ederini geri alabilir. Bu
davanýn sonucuyla beraber beklentimiz, özgürlüðünü kullanan bilinçli
bilgisayar kullanýcýlarýnýn oluþmasý, ülkemizde uluslararasý firmalarýn
kendi ülke hukuklarýna göre hazýrladýðý son kullanýcý sözleþmelerinin
deðil, Türkiye Cumhuriyeti yasalarýnýn geçerli olduðunun bilinmesidir.

 -------
Saygilar
Mustafa Akgul

---
Her hangi bir nedenle acik-duyuru listesinden cikmak istiyorsaniz,
acik-duyuru-unsubscribe_at_acik-kaynak.org.tr adresine  bos/dolu bir mesaj atiniz.
Bir insanla yazismak gerekirse acik-duyuru-admins_at_acik-kaynak.org.tr adresine atiniz.