Re: [Linux] Açılışta kernel panic

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Sat 20 May 2006 - 18:54:22 GMT

On Sat, 20 May 2006 20:57:04 +0300
 "Okan Çetin" <okancetin@gmail.com> wrote:
> Merhabalar;
> Slackware 10.2 kurulu bir sistemim var. Bu makinaya yeni bir disk
> ekleme
> sırasında önce liloyu uçurdum. Liloyu geri getirdim fakat slack
> açılırken
> şöyle bir hata vermeye başladı:
>
> --kernel panic: VFS : Unable to mount root fs on 03:03
> Baktım, partisyonların sırası değişmiş. Önceden hda3 de olan linux,

1. partisyon sirasini duzelt.

2. bu konuda fdisk ne diyor?

3. lilo duzgun mu?
liloyu duzelttikten sonra sisteme yeni liloyu tanittiniz mi? yani:
# lilo
komutunu duzeltme sonrasi tekrar calistirdiniz mi?

4. bir calisan linux CD ile bakinca ne goruluyor?

akla ilk/hemen gelebilen "olasi" sorunlar ve bunlara karsi "olasi" bazi
cozum onerileri...

ve herkesin bildigi bir seyi tekrarlamakta fayda var:
durumunun ne oldugunu bilebilmek icin elde yeterince "detayli veri"
olmaldir ki "uygun cozum" iletilebilsin.

suleyman