RE: [Linux] Bir yapı oluşturmak.

From: Taner Ayaz (taner.ayaz@kuzuairlines.com)
Date: Fri 30 Sep 2005 - 14:57:28 EEST

Selam Arkadaşlar,

Öncelikle Linux'a çok yabancıyım ama duyduklarım okuduklarım beni
buraya doğru yönlendiriyor. Bu konuda sizlerden yardımlarınızı
bekliyorum. Aşağıda yapmak istediklerimi maddeler halinde sıralayoyum.

1- Öncelikle Redhad, Suse, Mandreke, Vb.. Linux ürünleri mevcut bunların
birde
    paralı olanları varmış ben hangisini seçmeliyim yada seçim yaparken
nelere
    dikkat etmem lazım. Kendime göre baz almam gereken durumları nasıl
tesbit
    etmeliyim.

E-lapis'in ilk sayısında bununla ilgili bir yazı var. Ayrıca Linux Net
dergisinde de vardı ama hangi sayısı hatırlamıyorum.
http://www.e-lapis.org/

2- Bunlardan hangisini seçersem seçim Windowsdaki gibi PDC ve BDC yapısını
    sorunsuz bir şekilde oluşturmam gerekiyor.

3- Firewall yapısını sorunsuz bir şekilde kurmalıyım. (IP den tutunda
port bazında
     kısıtlama Dışarıdan gelen saldırıları önleme Vb. Yani sorunsuz
bir Firewall olayı
     olmalı )

İkinci ve üçüncü maddeleri hemen yapmak niyetindeyseniz işiniz zor. Linux
sistem adminleri webminden genelde uzak duruyorlar ama ben tavsiye ederim.
İşin win. Tarafını biliyorsunuz zaten. Webmin ile web üzerinden sunucu
yönetimini kolay bir şekilde yapabilirsiniz.

Ayrıca Gelecek Linux'un Easilix adında (linsanslı) bir ürünü var. Web
üzerinden sunucu yönetimi yapıyor. Biz firewall-proxy-mail server olarak
kullanıyoruz. (Mail serverdan pek memnum değilim ama easilize genelde iyi
denilebilir.) Yalnız hiç esnek bir yapı sunmuyor Easilix. (Bir kural
kuyduğunuzda istisna veremiyorsunuz. (Şu IP'ler şunu yapsın -bu IP'ler
hariç- şeklinde.)

TR Dökümantasyon için belgeler.org
Görkem Çetin, Linux Ağ Yönetimi

İng. Dökümanın sınırı yok gibi...

O'Reilly,.LPI.Linux.Certification.in.a.Nutshell.(2001);.OCR.6.0.ShareConnect
or.pdf (Bu dökümanı netten bulabilirsiniz. Gayet iyidir.)

4- Birde elimde Şimdilik zorunlu olarak kullandığım Windows Tabanlı bir
program
    var. Buradaki 20 adet XP Home editionu Linux client yaptığımda problem
    çıkaracak bu konuyu nasıl aşa bilirim.

5- Birde başka yerde şubem var orayada bazı serverları yedekleyip merkezdeki
   serverda bir problem olduğunda oradan çalışsınlar istiyorum. Yani
disaster türü
   gibi bir şey ( Tam olmasada Mail serverdan tutunda Database Servera
kadar Yani
   bilgiler burada yazılırken aynı anda Şubedeki Serverlarada yazılacak ).

 NOT : 5. maddede söylediğim şeyi umarım anlata bilmişimdir. Asıl adı
aklıma gelmediğinden açıklayarak yazmaya çalıştım.

Şimdilik sorularım bunlar. Sizden Ricam bana bu konuyu rahatlıkla aşa
bileceğim Dökümantasyon (Mümkünse Türkçe) site ve sizlerin önerilerini
bekliyorum.

Şimdiden ayırdığınız zaman ve ilginiz için teşekkür ederim.

Saygılarımla.