Re: [Linux] SuSE'de YAST ile APT

From: Umit Bozkir (bozkiru@bunalmis.com)
Date: Fri 23 Sep 2005 - 14:21:23 EEST

 Merhaba
Prş, 2005-09-22 tarihinde 21:24 +0300 saatinde, Tolga Guver yazdı:
> merhaba,
>
> SUSE'de program guncellemeleri ve yeni program yukelemeleri icin
> YAST'i da apt'yi de kuullanabilmek mumkun, ancak bu iki sistemin
> birbiri ile cakismasi ya da uyumsuzluk yaratmasi mumkun mudur?
>
> yani zaman zaman program guncellemeleri ya da yuklemesi icin YAST'i da
> kullanacak birisine apt'yi kullanamasini onerebilir miyiz?
> yoksa bu iki programdan birini tercih etmeli ve hep oyle mi devam etmelidir.

 Yast'la yapilan guncellemeler genelde programlari son surume yukseltmek
icin degil de kritik guncellemeleri ve bilinen hatalari cozmek
icindir.Apt kaynaklarina baktiginizda, base (temel) paketlerin yanisira
SuSE gonullulerinin ve destekcilerinin paketlerini gorebilirsiniz.Bu
sayede SuSE paketleri arasinda yer alan cogu programin (kde,
daily-kernel vs) son surumlerini apt ile cok rahat
yukleyebilirsiniz.Yalniz apt SuSE'nin resmi bir projesi degil bildigim
kadariyla; bu yuzden bazen apt depolari tutarsiz olabiliyor (bazen base
paketler olmayabiliyor) ve ne yazikki Yast'ta apt'nin islevselligine
benzer bir modul yok.Yani ne tek basina apt ne de tek basina Yast
yeterli olmayabilir.Ilk once Yast'la guncellemeleri yapip ardindan apt
ile devam etmek daha yararli diye dusunuyorum.

> tesekkurler
> tolga

Kolayliklar.