RE: [Linux] Dsketen diske kopyalama

From: Mary Tobook (cxa1191s@hotmail.com)
Date: Fri 23 Sep 2005 - 08:11:54 EEST

>Merhaba
>
>Elimdeki 5 GB lık bir diske sarge kurmuştum. Şuan diski değiştirmek
>istiyorum. Disk ten diske mbr yi uçurmadan koplama yapabilceğim bir
>program var mı?
>Windows üzerinde GHost ile bu işlemi yapmıştım Acaba linux tada işe
>yararmı?

Elbette var. Nerede ise tüm linux dağıtımlarında olan dd komutunu kullanmalısın. Sistemini varolan linux dağıtımından değilde mesala knoppix gini bir dağıtımla açıp root yetkileri ile dd komutunu kullanabilirsin. Dikkat et dd komutu herşeyi yapabilir, buna sistemine zarar vermekte dahildir. root olduğun içinde hiçbir kısıtlaman olmayacağını düşünmelisiniz. Bu nedenle nasıl kullanılacağını burada yazmıyorum. Benim yazacağımdan daha ayrıntılı dökümanlar internette mevcuttur.

Kolay gelsin.