Re: [Linux] dosya sistemi hk.

From: serdarkoylu@fisek.com.tr
Date: Fri 16 Sep 2005 - 08:48:34 EEST

Selamlar..

On September 16, 7:55 am "Umut D." <linuxlist@gmail.com> wrote:

> software raid biraz islemci gucune dayanir.
> Ayrica RAM miktarinin dusuk olmasi caninizi sikacaktir.

Son vaziyeti bilmiyorum, ama 2.6 kernel öncesi, Software RAID tamamen
senkron bir API üzerinde çalışıyordu. Bu durumda kayda değer
performans kaybı mümkün olabiliyordu. Ama stripping yaparsanız
kaybettiğinizden fazlasını disk erişimi hızından kazanmanız ihtimal
dahilindeydi.

2.6 aio_* gibi IDE için asenkron erişim gibi düzenleri destekliyor.
Eğer yeni RAID koduda bunları destekliyorsa sanırım bu sorun
çözülmüştür. Sorun yabana atılacak bir şey değildi çünkü.
XP'nin softraid'i ile aralarında en iyi durumda %30 performans farkı
oluyordu.

Diğer yandan HP'nin bir user-space raid uygulaması olacaktı. Bu tamamen
raw device ile asenkron çalışır. Gereken RAID fonksiyonelitesini sunar.
Sonuçta bahse konu performans kaybını da bir hayli engeller.

Saygı ve sevgiler..