Re: [Linux] proftpd yi hizmete acmak; nasil

From: Bulent Tatlidil (bulent.tatlidil@gmail.com)
Date: Wed 07 Sep 2005 - 19:44:13 EEST

On 9/7/05, SULEYMAN AYDIN <saydin@anadolu.edu.tr> wrote:
> Arkadaslar Merhaba,
>
> Kirk yilda bir lazim oldu, ftp hizmetini acayim dedi (dosyalari birisiyle
> paylasmak istedim).
>
> daha once yapmistim.. simdi acamiyorum.. Nasil kapattiysam, simdi artik
> acamiyorum..
>
> Yaptiklarim: /etc/inetd.conf icinden ftp acilsin diye ayarlari yaptim ve
> netstat ile baktigimda ftp hizmeti acik gorunuyor.
> /etc/ftpusers icindeki 'ftp' kelimesi basina # koydum..

 ilk önce bence proftpd'yi inetd'den çalıştırmayın, standalone
olarak çalıştırın, o inetd.conf'taki satırı #'layın.
(kapattığınız hale dönün)
 /etcproftpd.conf eğer öntanımlı halde ise hatırladığım kadarı ile
anonymous bağlantıya izin verir, ya da bağlanacak şahısa bir account
açın , hiç anonymous olayına girmeyin.
(anonymous konfigurasyonu için
http://www.proftpd.org/docs/configs/anonymous.conf)

 proftpd -d9 -n komutu ile de hayli bilgilendirici debug modunda
servisi çalıştırıp sorununuzun kaynağını görebilirsiniz.

> gene olmayinca makinayi yeniden baslattim..
böyle şeyler çok ayıp :)

> bakiyorum gene ftp hizmete acilmamis gorunuyor.
> Bir yerde hata yapiyorum ama nerede, onu bulamadim..
> Bu slackware ne kadar da gecit vermez bir makinaymis onu anlamis oldum :-)
> ve bir de;
> /etc/hosts icinde sadece
> 127.0.0.1 localhost yaziyor (burada baska bir sey de yazmasi gerekiyor
> muydu?)
"ip.no.x.x makinadı "nı da ekleyin bir zararı olmaz.

--
Bulent Tatlidil