Re: [Linux] gaim

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Fri 02 Sep 2005 - 18:05:25 EEST

On Fri, 02 Sep 2005 18:43:03 +0300
 ahmet <ahacikasimoglu@gmail.com> wrote:
> suse 9.1 kullanıyorum. kopete şifre hatası verdiği için
> gaim-1.3.1-1.i586.rpm
> p paketi yükledim. Fakat hotmail hesabını tanıtmak için hesap açarken
> kapandı. ben de gaim-1.5.0 paketini indirdim.tar .gz.
...[...]...
...[...]...

> checking for gcc... no
> checking for cc... no
> checking for cc... no
> checking for cl... no
> configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH
> See `config.log' for more details.

Yukaridaki satirlar diyor ki "no acceptable C compiler found in $PATH";
ozetle: C derleyiciniz yokmus.

Gercekten gcc yok mu makinada? [suse kullanmadim hic, bilmiyorum]
Eger gcc yoksa, o zaman gcc indirin ve kurun.

Bir de, "'config.log' icinde de bilgiler var, detaylar icin oraya bakiniz"
demis.. oraya bakin, acaba ne yazmis..

Bir de yuklemek istediginiz dosyalarinizin Ve dosyalarin bulundugu
klasorlerin 'calisabilir yetkiye sahip olup olmadigi'ni kontrol edin.. root
ile actiginiz bir klasorun icindeki dosyalari user olarak islemeye kalkinca
hata mesaji gelmesi normal [ve de iyi bir sey :-)

~$ ls -l ile dosyalariniza VE bulundunuz klasorun yetkilerine baktiginizda
yetkiler ve sahipler ne durumda?

basvuru icin:
 www.belgeler.org;
 www.linux.org.tr;
 ftp.linux.org.tr
ve
 google [bir de, sizin icin suse.de olmali]

not: gaim'in eskisi de yenisi de sorunsuz calisiyordu; sorun cikardigini hic
gormedim.

kolayliklar

suleyman

> ahmet@linux:~/Documents/a/gaim-1.5.0> echo $PATH

/home/ahmet/bin:/usr/local/bin:/usr/bin:/usr/X11R6/bin:/bin:/usr/games:/opt/gnome/bin:/opt/kde3/bin:/usr/lib/java/jre/bin