Re: [Linux] ubuntu da şifre unutma

From: Bulent Sener (bsener@inonu.edu.tr)
Date: Mon 31 Oct 2005 - 09:05:24 EET

Merhaba,

Hayır yeniden kurmanız gerekmiyor. Aşağıdaki yöntemle root için şifreyi değiştirebilirsiniz.
Bilgisayarınız başlarken Grub menüsünde ubuntu ile ilgili satırın üzeine geldikten sonra
"e" harfine basın.
Böylece grup menüsünü "edit" etme olanağınız olur. Sonra kernel ile ilgili satırın
üzerine gelip yeniden "e" harfine basın. Ekranda şuna benzer bir yazı olacaktır.
"kernel /vmlinuz-2.6.12-9-386 root=/dev/hda1 ro quiet splash"
bu satırın en sonuna "linux single" yazın. Yeni satır şuna benzeyecektir.
"kernel /vmlinuz-2.6.12-9-386 root=/dev/hda1 ro quiet splash linux single"
"b" harfine basarak "boot" edin. Root şifresi gerekmeden, root yetkileriyle komut
satırına ulaşacaksınız. Burada passwd komutunu vererek root için yeni şifre
belirleyebilirsiniz. Kullanıcı adınız örneğin ahmet ise passwd ahmet komutunu yazarak
ahmet kullanıcısı için şifre belirleyebilirsiniz.

Saygılarımla,
Bülent ŞENER
bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla ışığından hiçbirşey kaybetmez