[Linux] Rv: Linux Toplu Mesajı, Sayı 13, Konu 33

From: Ozgur KARATAS (datcrack@kobinet.org.tr)
Date: Mon 17 Oct 2005 - 17:55:50 EEST

Bir konuyuda unuttum, suse yi x ekranı olmadan nasıl başlatabilirim?
mandrakede bunu yapabiliyordum ama suse de bulamadım. ekran kartının driver
larını yüklemek istiyorum ama, x window altında yükleyemessiniz diyor.

Selam,
/etc dizini altinda inittab diye bir dosya var.
# cd /etc
# vi inittab

# These are the default runlevels in Slackware:
# 0 = halt
# 1 = single user mode
# 2 = unused
# 3 = multiuser mode
# 4 = X11 with KDM/GDM/XDM (session managers)
# 5 = unused
# 6 = reboot

# Default runlevel. (Do not set to 0 or 6)
id:4:initdefault:

buradaki 4 yazan degeri 3 yaparsak runleveli degistirmis oluruz ve makine
kapanip acildiginda konsol ekraninda acilacaktir. 4 degeri yine tekrar X
ile acilmasini saglayacaktir. Burayi istedigin gibi ayarlayip ciktiktan
sonra;

#init 6

yazip makineyi reboot edebilirsin.

Ozgur