[Linux] ADSL Prot Yönlendirme

From: Rasit ULCAY (rasitulcay@gmail.com)
Date: Thu 13 Oct 2005 - 22:25:17 EEST

Arkadaşlar E-Con marka bir Adsl modemim var ve bu modeme ait bir statik ip.
Şimdi ben bu ip ye gelen mesela 80 ve 22 port isteklerini iç network teki
10.0.0.100 ip sine yönlendirmek istiyorum.

Herşey gayet anlaşılır durumda

85.105.144.100:80 isteği ==>==> 10.0.0.100 e gidecek

Falan. Modem de ki Virtual Server bölümüne girip

ID

Public Port - Start

Public Port - End

Private Port

Port Type

Host IP Address

1

80

80

80

TCP

10.0.0.100

2

22

22

22

TCP

10.0.0.100

3

21

21

21

TCP

10.0.0.100

Şeklinde ayarlama yaptım auyrıca modemin web arayüzüne ulaşmak için port
numarasını 80 den 81 değiştirdim. Acep yapmayı unuttuğum bişi mi var
anlayamadım. Dışarıdan ne ssh a bağlanabiliyorum nede http istekleri iç teki
apache ye gelmiyo gibi. Ayrıca içeri bu tür bağlantı isteklerinin geldiğini
hangi log dosyalarından kotrol edebilirim.

PS: Dağıtım olarak FC 4 kullanıyorum ve de localde apache server ve ssh
cevap veriyor.