[Linux] grub kurtarma operasyonu

From: Azer Demir (azer.demir@gmail.com)
Date: Thu 13 Oct 2005 - 00:45:43 EEST

selamlar,

belki "yaa yine mi grub kurtarma ile ilgili sorun" diyebilirsiniz, ama
bulduğum birçok şeyi denedim, son çare listeye sorayım dedim, belki
yine yaptığım hata ufak birşeydir, umarım öyle olur :)

dün akşam windows'un azizliğine uğradım ve grub'um uçtu, tabii olayın
birçok örneği olduğu için çok endişelenmedim, olayı rahatça
çözebileceğimi düşündüm, yalnız benim için o kadar kolay olmadığını da
gördüm.

dünün 1-2 saatini i386 knoppix cd'sinden amd64 bölüme chroot ile geçiş
yapmayı deneyerek geçirdim, bugünkü aramalarımda öğrendim ki, bir
amd64 live cd'sinden amd64 bölüme chroot ile geçebilirim. ki zaten
sürekli şu iki hatayı alıyordum knoppix'ten.

chroot : cannot run command '/bin/bash' : Permission denied (bölümü
exec parametresiyle bağlamadan)
chroot : cannot run command '/bin/bash' : exec format error (bölümü
exec parametresiyle bağlayarak)

neyseki elimde bir ubuntu 5.04 amd64 live cd'si vardı. onunla
denemelere başladım. chroot ile amd64 root bölümüme geçebildim. fakat
grub-install'ı çalıştırdığımda şöyle bir yanıt aldım :

root@ubuntu:/# grub-install /dev/sda
The file /boot/grub/stage1 not read correctly.

önceleri /dev/sda8'i /etc/fstab dosyasında şu tanımla bağlıyordum :
/dev/sda8 /mnt/sda8 ext3 defaults,exec 0 0

sonra exec'in yanına rw'de koydum (tabii bu denemelerin tamamen
okunabilir-yazılabilir olması için yeterli olup olmadığını
bilmiyordum), sonra listelerde şöyle bir bağlama gördüm ve onu
deneyeyim dedim,

mount -rw /dev/sda8 /mnt/sda8

hata değişmemişti. sonra grub konsolunu deneyeyim dedim,

#grub
grub> root (hd0,7)
root (hd0,7)
 Filesystem type is ext2fs, partition type 0x83
grub> setup (hd0)
setup (hd0)
 Checking if "/boot/grub/stage1" exists... yes
 Checking if "/boot/grub/stage2" exists... yes
 Checking if "/boot/grub/e2fs_stage1_5" exists... yes
 Running "embed /boot/grub/e2fs_stage1_5 (hd0)"... 16 sectors are embedded.
succeeded
Parçalama arızası

aldığım sonuç yukarıdaki gibi oldu. bunu bi iki kere denedim ve hep
parçalama arızası aldım.

şimdi bu durumda benim gerekli bölümü yazılabilir-okunabilir bağlama
ile ilgili bir hatam mı var, yada bir bug yada stage1'in dosyasının
bozulmaması gibi benim için daha korkutucu bir durumla mı karşı
karşıyayım?

yardımlarınızı benden esirgemeyin, bu işin bir çözüm yolu olmalı :)

teşekkür ederim.
sevgiler.