Re: [Linux] font ve tema problemi

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@belgeler.gen.tr)
Date: Wed 12 Oct 2005 - 23:09:55 EEST

Selam,

Çar 12 Eki 2005 22:01 sularında, Murat ONGAN şunları yazmıştı:
> Benzer bir sorun ben de yaşıyorum. Örneğin GNU Cash programının ve XMMS
> programının (tercihler diyaloğu, popup menüsü vs.) yazıları çok küçük
> gözüküyor. Özellikle çözünürlüğü 1280*1024 yapınca yazılar okunamayacak
> boyuta geliyor. Bu sorunun çözümünü bilen varsa lütfen bilgilendirsin.
> Saygılar.

Her fiziksel ekrana özgü bir ekran çözünürlüğü vardır. Siz çözünürlüğü
çok fazla arttırırsanız, daha büyük bir fiziksel ekrana göre bir
çözünürlük seçmiş olursunuz. Dolayısıyla küçük bir monitörde yazılar
normalden küçük olur. Ancak X'in buna bir çözümü var: -dpi seçeneği.

Peki, bu seçeneğin argümanı nasıl belirlenecek?
Bunun için Mozilla'ya müracaat ediyoruz.
Düzenle->Ayarlar penceresinin Görünüm->Yazıtipleri sekmesinde
Görüntü çözünürlüğü diye bir seçenek listesi var. Bu listeden
"Diğer..."i seçer ve açılan penceredeki çizgiyi bir cetvelle
ölçüp değeri yazarsanız (6.4 cm gibi), Sonucu verir (116 dpi gibi).
Mozilla'yı bundan sonra yeniden başlatırsanız, Mozilla kendi yazıtipini
buna göre ayarlar. Bu değeri X'i başlatırken X'e komut satırı
seçeneği olarak verirseniz (X -dpi 116 gibi) X de bu çözünürlüğe
göre yazıtipi boylarını ayarlar, böylece büyüteç ihtiyacınız kalmaz :-)

Esen kalın,
Nilgün