RE: [Linux] Fedora 4'de Cron yazmak?

From: Emre Ersin (emreersin@baskent.edu.tr)
Date: Wed 05 Oct 2005 - 18:22:54 EEST

En mantıklı olanı, çalıştıracak user ile sisteme giriş yaptıktan sonra,

#echo $EDITOR

İle bir editor tanımlı mı ona bakmak
Eğer değilse

#export EDITOR=vi (yada ne editor isterseniz!)

Dedikten sonra

#crontab -e

ile dosyayı düzenlemeniz olacaktır.

içerisine yazılan şu şekildeki satır dakka başı "/usr/local/bin/rutinimbenim" 'i
calistirir,

* * * * * /usr/local/bin/rutinimbenim
| | | | |
| +------- Hangi saat (0-23)
+--------- Hangi dakika (0-59)

eğer işlemin orada yapılması gerekirse. Önce o dizine gir sonra çalıştır demek
için . Tabi rutinimbenim "chmod u+x rutinimbenim"
İle çalıştırılabilir yapıldıysa.

* * * * * cd /usr/local/bin; ./rutinimbenim

Diyelimki perl dosyası ve çalıştırılabilir bir dosya değil ve işlemin o dizinde
yapılması lazım.

* * * * * cd /usr/local/bin; /usr/bin/perl rutinimbenim

Ornegin yukaridaki satiri her gun 02:44:00 da calistirmak icin;

44 02 * * * cd /usr/local/bin; /usr/bin/perl rutinimbenim

Her Pazartesi sabahın köründe çalıştırmak için;

30 05 * * 1 cd /usr/local/bin; /usr/bin/perl rutinimbenim

Mesai saatleri arası dakika başı çalışması için;

* 9-19 * * * cd /usr/local/bin; /usr/bin/perl rutinimbenim

Yılbaşında çalışsın,

0 0 1 1 * cd /usr/local/bin; /usr/bin/perl rutinimbenim

4 senede bir çalışsın ;)

0 0 29 2 * cd /usr/local/bin; /usr/bin/perl rutinimbenim

28 senede bir çalışsın :-P

0 0 29 2 5 cd /usr/local/bin; /usr/bin/perl rutinimbenim

Kolay gelsin...