Re: [Linux] takas alaný

From: N.Ersen SISECI (siseci@acikkod.org)
Date: Fri 25 Nov 2005 - 08:57:17 EET

Selamlar,

Partition yapmadan bir kac komut kullanarak diskinizde swap dosyasi
olusturabilir
ve bu dosyanin swap olarak kullanilmasini saglayabilirsiniz.

ilk olarak 256MB lik bir dosya olusturalim

dd if=/dev/zero of=/swapfile bs=1024 count=256000

Bu komutlar 256000 * 1024 luk bir dosya olusturmasini soyluyoruz.

Daha sonra

mkswap /swapfile

komutu ile bu dosyanin swapfs formatina cevrilmesiniz sagliyoruz.
Boylece swap dosyasi kullanima hazir hale geliyor.

Sonra olarak,

swapon /swapfile

dedigimiz de yeni swap alani kullanima girmis oluyor.

rc script leri ile de bunun her acilista yapilmasini saglayabilirsiniz.

Iyi calismalar.

N. Ersen SISECI
http://www.enderunix.org
http://www.acikkod.org