Re: [Linux] ogrenme

From: Osman S Borutecene (osman2@visnum.com)
Date: Thu 24 Nov 2005 - 19:31:17 EET

selamlar,

evvela hızlıca sorunuzu cevaplamaya çalışayım sonra da bazı yorumlarım
olacak. www.belgeler.org adresinde linux'a yeni başlayanlar için bir çok
döküman bulmanız mümkün. bu sizi tatmin etmezse sormaya devam edin ve
başka kaynaklar önermeye çalışırım ben de. bu arada bildiğiniz yabancı
dil varsa ve bunları da bildirirseniz, bu dillerdeki kaynaklara bakmak
da yardımcı olabilir.

linux'u komut satirindan kullanacaksaniz, daha evvel sordugunuz "ne
kadar yer kaplar" sorusu da daha bir netlik kazaniyor. ancak bu grafik
sunucuya hic ihtiyaciniz olmayacak anlamina gelmez. gorme engelli
olsaniz da, işitsel kolaylıklar sağlayan bir çok yazılım görsel
arabirimi kullaniyor olabilir. zaten gorsel özellikleri sağlayan x
window dediğimiz şey salt görsel değil ayni zamanda multimedia
özelliklerini de kapsayan bir desktop sağlamak içindir.

sizin bilgisayara komut vermek için görsel bir desteğe ihtiyacınız
olmayacak ama bilgisayarın size istediklerinizi sağlaması için görsel
arabirime ihtiyaç duyması sözkonusu olabilir.

her durumda, linux kullanarak görme engelli olmanızdan kaynaklanan
sorunları çözmeniz diğer işletim sistemlerinden daha kolay olacaktır.
çünkü bildiğim kadarıyla linux'ta bu alanda daha çok kaynak ve yazılım var.