[Linux] Re: Linux Toplu Mesajı, Sayı 14, Konu 28

From: Rüştü Derici (rustuderici@gmail.com)
Date: Thu 24 Nov 2005 - 00:58:02 EET

Suleyman bey sizinde tahmin edeceginiz uzere oncelikle full kurulum
linux un optimizasyon seceneklerini kullanmamak olacagi icin
kaynaklari fazladan kullanima girebilir ve linux bir isi yapmak icin
(ornegin mail almak)
bircok program icerir ama siz normalde bunlarin sadece bir tanesini
etkin bir sekilde kullanirsiniz. Dolayisiyla full kurulumda eklenen
serverlar da cabasidir. Hic kullanmayacaginiz halde bilgisayarinizda
bir web, mail , database , proxy ve daha suru ile server in arkada
calismasi ve hatta bilgisayarinizda bulunmasi etkin olmadigi gibi
optimize edilmemis halde bulunan programlar ciddi bir guvenlik acigi
yaratirlar...

Ve yazımdan aslına bakarsanız slackware standart disidir anlami
cikiyormus siz soyleyince farkettim.Ama standartlar sadece karmasayi
onlemek ve yol gostermek adina varlar .
Ve sizde bilirsiniz ki slackware icin kullanilan tabir sert linux olmustur.:)

Linux sizinde bildiğinizi tahmin ettiğim üzere Unix türevidir. Ve Unix
temelde iki ye ayrılır.
Berkeley in gelistirdigi BSD ve Bell Labs 'in SystemV 'i . Linux
temelde bsd gibi gozuksede
mesela suse sürümleri systemV yapısına daha büyük benzerlikler
gösteren hibrid bir yapida gelirler.

Bunun yaratabilecegi karmasayi onlemek icin (kurumu gercekten
hatirlayamadim ama
bir daha bakicam en kisa zamanda) 3 standart yapi belirlendi . Bu
bundan sonraki linux turevlerine temel olusturmasindan , linux un
sirketler duzeyinde etkin kullanimina kadar akildaki bircok soru ve
celiskiyi bertaraf etmis onemli bir adimdir. ve bu hatirladigim kadari
ile 99-2000 sonrasinda oldu..

Slackware mevcut dagitimlar arasinda bsd unix sistemlerine en yakin
linux surumudur
ve evet bir standart olarak isaret edilmemistir. Zaten Patrick
Volkerding'in boyle bir kaygisi oldugunu da sanmiyorum.
Ve ben de sahsen slackware hayrani ve kullanicisiyim.
Umarim aklinizdaki bazi sorulari giderebilmisimdir.
Saygilar,
Rustu