Re: [Linux] Linuxta mi cok yer tutuyor

From: Osman S Borutecene (osman2@visnum.com)
Date: Wed 23 Nov 2005 - 03:54:23 EET

linux çekirdekli işletim sistemlerinin (mesela suse, fedora core,
debian, slackware, vs..) windows xp kadar yer tutmadığı doğrudur. ancak
linux dağıtımları beraberinde bir çok yazılımla geldiğinden kullandığı
alan da artıyor. örneğin şu anda notebook üzerinde kullandığım suse 10.0
sürümünde kurulumdan sonra kapladığı yere baktığımda 4.5 GB kadardı.
bunların içerisinde microsoft office'in muadili diyebileceğimiz
openoffice, bir kaç grafik tasarım yazılımı, web sunucusu (apache),
mysql sunucusu, bir kaç ufak çapta bilgisayar oyunu, bilgisayarla ilgili
idari programlar, bir çok görsel theme, openoffice harici bir başka ofis
yazılımı daha, bir pc emulatoru, vs. vs. saymakla bitiremeyeceğim sayıda
yazılımla yükledim.

abdullah bey'in de cevabında belirttiği gibi ortalama bir kurulum 1-2 GB
tutabilir. ofis içi kullanım için böyle bir kurulum yeterli olacaktır.

ram konusundaki tecrübelerime gelince; teknik olarak çok az bilgi
sahibiyim bu konuda ancak gözlemlerimi aktarayım. linux ram'i
windows'dan çok daha etkin kullanıyor. windows xp ram canavarı kalıyor
linux'un yanında. yani 256mb hafızası olan bir makinaya windows xp
yükler ve bir başka 256mb ram hafızalı makinaya linux yüklerseniz linux
yüklü olan makinadan daha çok verim alırsınız.

ancak hem çekirdek geliştikçe hem de üzerinde kullanılan yazılımlar
arttıkça linux'un da ram ihtiyacı artıyor elbette. yine de hard disk
üzerinde oluşturulan sanal hafızayı'da linux'un windows'dan daha iyi
yönettiğini söyleyebilirim.

biliyorum biraz afaki oldu sanki bu yazdıklarım, kişisel gözlemlerimi
belirttim umarım bir fikir vermiştir.