Re: [Linux] Slackware MasaUstu RAM Swap

From: mesut (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Mon 21 Nov 2005 - 02:10:29 EET

Rüştü Derici yazmış:

> Slackware 10.1 masaustu sistemimde Dropline Gnome Masaustu sistemi var
> 2.6.14.2 kernelim. 512 SD-RAM 100Mhz ramlerim ve 1GB de /dev/hda5 de
> swap alanim var.
> sorunum su ki calisan programlar arasinda bulamadim ama x server
> calismaya basladiktan sonra ram kullanimi 100% ye ulasiyor ve fakat
> swap kullanimina gecmiyor.
> sistem 1-2 browser acildiktan sonra fazlasiyla yavasliyor. fakat ne
> yaparsam yapiyim swap e gectigini gosteren hicbir iz bulamadim.
> yardimlariniz icin simdiden tesekkurler.

free komutunun çıktısı nedir? ordan az cok belli olur.

bendeki çıktı bu şekilde. bakılırsa swap bile kullanmama gerek yok. (X
açık, ayrıca arada cedega ile findos oyunları da calistiriyorum, centos
4.2, 2.6.9 kernel)

$ free
             total used free shared buffers cached
Mem: 515676 441408 74268 0 28932 203364