Re: [Linux] Herkesin Linux'u kendisine! (mi?)

From: Samed Beyribey (samed.beyribey@gmail.com)
Date: Mon 14 Nov 2005 - 16:49:18 EET

Haberi yazan şahsın daha önceden listeye atmış olduğu mesajları göz önüne
alırsak, normal bir haber olarak değerlendirebiliriz bu haberi. Ayrıca
haberi yazan şahsın blogunda microsofta ve microsoftun başındaki şahsa
duzulen methiyeler de haberin pek kaale alınmamasını sağlayacak artı bir
faktör olabilir :-)

Gel gelelim herkesin linuxu konusunda eğer microsoft da işletim sistemlerinde
KİŞİSELLEŞTİRİLMEYE olanak verseydi (xp skin kullanıyorum deyip
geçiştirmeyelim lütfen :-)) inanıyorum ki linux distroları gibi farklı
birçok microsoft işletim sistemi olabilirdi. Burada kişiselleştirmeden
kastım hakim olabildiğimiz bir işletim sistemidir.

İnsanları "başlat"a mahkum kılan bir işletim sistemini övüp kişiye seçim
olanağı sağlayan işletim sistemlerini YEREN zihniyetin makalesini kaale
almadığımı belirtmek istiyorum.

Ayrıca 'baskıları ortaya koyabilecek bilgi ve belgelere ulaşılamadığı'
konusunda da microsoftun yönetimlerde ne kadar söz sahibi olduğunun yegane
kanıtıdır. Aksini düşünen var ise özel tartışabilirim. (offtopic)

Türkiye'de bilişim sektörünün tamamen parayla dönmemesini, azıcık da olsa
FELSEFEnin işin içine karışmasını gönülden isterim. Özgür yazılımı
BEDAVA(daha kaba bir tabirle BELEŞ) olarak tanımlayan zihniyet var
olmamalıdır :-)

Ayrıca bu şahsın: "Hiç bir Linux oluşumu, bu konuda bir basın toplantısı ya
da basın açıklaması yaparak, "Biz buradayız!" demedi." açıklaması da son
derece yanlış bir açıklama. Bu konu hakkında bloglarda yazıldı çizildi,
bilmem acaba bu şahıs gazeteciliğin OLMAZSA OLMAZ faktörü olan ARAŞTIRMAYI
ihmal mi etmekte?

Sonuca varacak olursak herkesin kendi tercihi vardır, KİŞİSELLEŞTİRMENİN
önüne geçilemez. Her insanın kararına saygı duyulmalıdır. Bu fikir
özgürlüğüdür! Ve SEÇME ÖZGÜRlüğüme kimse DO-KU-NA-MAZ!

P.S: amacım microsofta çamur atmak değil ancak PSİKOLOJİK bir baskı
yaptıkları aleni olarak ortada. Sorun soyut olan bu baskıyı SOMUT olarak
ortaya koyamamızdır.

Saygılarımla,
Samed Beyribey

14.11.2005 tarihinde Taner Ayaz <taner.ayaz@kuzuairlines.com> yazmış: