Re: [Linux] ekran problemini hallettim

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Fri 11 Nov 2005 - 14:26:59 EET

On Fri, 11 Nov 2005 14:40:05 +0200
 Selçuk Delen<scakis@gmail.com> wrote:
> Süleyman Aydına çok teşekkür ederim ekran problemini hallettim.ama şimdide
> ses gelmiyor ses sürücüsü meşgul diyor bu kunuda yardımcı olursanız
> sevinirim birde usb optik mous kullanıyorum arta tekerlek
> çalışmıyor o nereden ayarlanıyor. hepinize teşekkür ederim.

Ses konusunda ben de sormustum. Onur Kucuk'un linux listesine yazdigi [2-3
yil once olabilir] bir yazi/mektup sayesinde cozmustum..
Eski linux liste iletisimlerini/yazismalarini arayin; bulun; okuyun; sorunu
cozeceginizi saniyorum..

optik mouse kullanmiyorum; fakat rc.modules dosyasinda ilgili satirin
'uncomment' edilmesinin sorun cozecegini saniyorum. [ilgili modulun kernel'a
onceden install edilmis oldugunu varsayiyorum. Ne de olsa slackware 10.2
kernel 2.4.31 ile calismaktadir].

rc.modules nerede nasil bunur diye sorarsaniz; pratik yollardan birisi:
~$ tree f | grep -i "rc.modules"
[find komutu da cok becerikli tabii ki.. onun yeri ayri :-) onu zaten 'hep'
kullanmak lazim.. bkz; [~$ man find ]

ayrica; mouse bilgilerinin de xorg.conf icinde uygun sekilde belirtilmis
olmasi gerekir.. Ortadaki mouse tekerleginin linuxda calistirilmasi icin de
eski linux liste mektuplarinda aciklayici yazilar olacak..
Bulun, Okuyun ve uygulayin derim..

Slackware linux'da cozum pek coktur.. Mesele, onu arayip bulmak ve
uygulayabilmek bilgi ve becerisine bizim sahip olup olmadigimizda
yatmaktadir..

Oku, ogren, uygula, calistir, ogren, ogret, tekrar oku, tekrar ogren...

saygi/sevgi/linux...

suleyman