Re: [Linux] (konu yok)

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Wed 09 Nov 2005 - 12:17:53 EET

On Tue, 8 Nov 2005 08:29:12 -0800 (PST)
 Ulku Alkan <alaybekulku@yahoo.com> wrote:
> linüx hakkında hiçbirşey bilmiyorum.ancak öğrenmek istiyorum.şu an
> bulunduğum yerde gidebileceğim bir kurs da yok.bana yardım edebilir
> misiz?ne yapmalıyım?teşekkürler..........

Linux'a -sanirim LinUx yazacaktiniz- baslangic icin neler soylenebilir?

1- etrafinizda linux kullananlar varsa danisabilirsiniz..
2- kitap edinin ve okuyun.
2.1 Bunun icin Gorkem Cetin'in; M.Ali Vardar'in yazdiklari kitaplar ilk akla
gelenler.. [Kitabin orijinalini satin alin; fotokopilerde bazen yanlis
anlamaya neden olacak hatalar olabiliyor.. ]
2.2 linux ile ilgili dergiler var.
- LinuxNet dergisi her duzeydeki kullanicilara hitap ediyor.. Guzel. Buna
mutlaka bakin, hatta tum sayilari satin alin ve el altinda bulundurun derim..
- Ayrica 'Pc Net' zaman zaman linux ile ilgili seyler yaziyor..
 Etrafta/raflarda fazla gozuken CHIP dergisi ise, ne yazik ki pek fazla,
pardon tumuyle 'windows' uzerine yaziyor.. oradan bu konuda pek yardim almak
mumkun gorunmuyor :-(
2.3 http://www.linux.org.tr icinde linux ile ilgili bazi dergi ve kitaplarin
ismini ve kunyesini gormek mumkun.

3. internet ve bilgisayar ortamlarinda gezinerek bilgi edinmek; pek cok bilgi
edinmek mumkun. ingilizce olarak pek cok bilgi/belge var.. Turkce kaynaklar
cok daha az; ama her gecen gun cogaliyor..
3.1 http://www.linux.org.tr
3.2 http://www.belgeler.org [hayli cok bilgi var; cok emek verilmis; okuyun]
3.3 ilestisim/tartisma listelerine bakin.
- http://liste.linux.org.tr ve
- http://listweb.bilkent.edu.tr uzerindeki eski ve yeni belgeleri
karistirin..

4. diger isletim sistemlerinden kazandiginiz her turlu 'korku'yu geride
birakin ve;
- yeni bir HDD alin;
- bir de linux yukleme CD'si alin [linux34.com ?];
basarili olana dek deneyin.
ama oncelikle: Donanim konusunda; Sadece MS Windows ile calismayan donanim
olmasina dikkat ediniz.. Bunun icin linux listesine sormak faydali olabilir.
Ve ayrica bu konuda; 3 kurus daha fazla verin; en az 256Mb RAM ve en az 60,
hatta 120GB HDD alin; daha az sorun yasarsiniz.

Peki linux dagitimlarindan hangisi? [inatci ve sorunlarin uzerine yurumeyi
seviyorsaniz, yani gercekten' ogrenmek icin 'debian' ve/veya slackware
dagitiminlariyla ugrasabilirsiniz.. yoksa mandrake/mandriva, ve/veya SUSE
tavsiye edilir deniliyor... Ama ben bunlardan birisi haric, hepsini tecrube
etmedim, baskalarinin yalancisiyim :-)
Farkli GNU/linux dagitimlari hakkinda bilgi icin bakiniz:
 http://www.distrowatch.org/

5. el altinda bir ingilizce sozluk bulundurun.. ;-)

6. unix hakkinda bilgi veren kaynak bulursaniz onlari da okuyun.

7. 'genellikle' konsol kullanarak is yapmak birinci tercihiniz olsun.

8. herseyin once bir 'yedegini' alarak calisin. yaptiklarinizi da her zaman
bir yere ayrintisiyla kaydedin/yazin..

9. basarilarinizi ve tecrubelerinizi baskalariyla paylasin ;-)

ve minik bir not: "linux ile sInIrlariniz, hayalleriniz kadardir"
                                [kim soylemisti ?]

ek: sanal gezenti icin bazi gezilecek/gorulecek bazi yer onerileri:
.
http://www.google.com.tr - her turlu arama/sorgulama icin-
http://www.linux.org.tr
http://www.belgeler.org