Re: [Linux] / icinde yer kalmama problemi

From: Cem Ahmet MERCAN (HBM) (mercan@be.itu.edu.tr)
Date: Wed 02 Nov 2005 - 10:55:24 EET

Merhaba;

Sorununuz iki türlü olabilir:
a) Gerçekten dosya sisteminiz dolmuştur.
b) Dosya sistemi Hatası sebebiyle dosya sistemi dolu gözükür

öncelikle df -h ile diskinizin toplam, boş ve dolu rakamlarının tutarlı
olup olmadığını kontrol edin. Bazen dosya sistemindeki bozukluk bu
değerlerden biri negatif yapabiliyor ve o zaman disk dolu hatası
alabiliyorsunuz. Eğer rakamlar tutarsız ise ya da dosya sistemi
hatasından süphe ediyorsanız, cd ile acıp fdisk yapın yada acılışta
fdisk'e zorlayın.

Bazen disklerden biri mount edilemediğinde de o dizin bir harddisk'i
göstermek yerine / altında sıradan bir dizin olarak çalıştığı içinde /
bolumu dolabiliyor. Bu durumu da df -h ile bir kontrol edin.

Birincisi için ise:
du -sk /* | sort -n ile diskinizde hangi dizinlerin ne kadar yer
kapladığını kontrol edin ve süphelendiginiz dizinler için bir alt
kademeye geçin. Mesela:
du -sk /var/* | sort -n
bu şekilde sildiğinizde yer açabileceğinizi araştırın.

Umarım yardımı olur.

Saygılarımla, İyi Günler...

Cem Ahmet MERCAN